Kes 'Babun' rogol kerani ditetap 7 September


  
Mahkamah Sesyen Balik Pulau menetapkan 7 September ini sebagai tarikh perbicaraan kes pengawal keselamatan yang didakwa merogol seorang kerani di Teluk Kumbar dekat Balik Pulau, Oktober tahun lepas.
Hakim Helmi Ghani menetapkan tarikh itu ketika kes berkenaan disebut di hadapannya hari ini.

Tertuduh Tarmizi Yaakob, 20, yang juga dikenali dengan panggilan 'Babun' didakwa merogol kerani berusia 21 tahun itu dengan cara mengacukan pisau serta mengugut untuk membunuh mangsa.

Dia didakwa melakukan perbuatan itu di Teluk Kumbar dekat Balik Pulau, antara pukul 4.30 hingga 5.30 pagi pada 8 Oktober tahun lepas mengikut Seksyen 376 (2)(b) Kanun Keseksaan yang membawa hukuman penjara sehingga 30 tahun dan sebatan.

Selain itu Babun turut berdepan dengan dakwaan membunuh dan merogol seorang pelajar perempuan tingkatan lima di Teluk Kumbar dekat Balik Pulau, juga pada Oktober tahun lepas.

Pada 6 November tahun lalu dia dihadapkan ke Mahkamah Majistret Balik Pulau atas pertuduhan membunuh gadis itu antara pukul 7.30 pagi dan 7.30 malam, 25 Oktober tahun lepas dan didakwa mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan yang membawa hukuman mati mandatori, jika sabit kesalahan.

Pada 16 Februari lepas pula Tarmizi didakwa merogol gadis itu di tempat dan tarikh sama pada pukul 7.30 pagi mengikut Seksyen 376 Kanun Keseksaan yang membawa hukuman penjara sehingga 20 tahun dan sebatan.

Peguam tertuduh Sukhindarpal Singh berkata bagi kes membabitkan pelajar berkenaan, ia telah dipindahkan ke Mahkamah Tinggi George Town pada 19 Mei lepas.

Pendakwaan dikendalikan Timbalan Pendakwa Raya J. Kaameni.
-Bernama
Share on Google Plus

About Unknown

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment

0 comments:

Post a Comment